De trip naar Koh Samui

Hiya!

Even een update vanaf 'de eilanden'. Afgelopen woensdag ben ik aangekomen op Koh Samui, maar niet zonder slag of stoot. Op dinsdag zouden we om 12:00 worden opgehaald door een chauffeur bij ons hotel. Ze waren het alleen een beetje vergeten dus de chauffeur kwam bijna een half uur later aan. Opzich geen ramp, ware het niet dat we om 14:00 zouden vliegen en de check-in veertig minuten van te voren zou stoppen. Beetje gestress dus, maar uiteindelijk waren we alsnog op tijd om in te checken voor deze binnenlandse vlucht. Leuke ervaring, maar Danny en ik waren mekaar inmiddels een beetje zat dus de sfeer kon beter. Na dik een uur waren we al op Bangkok DMK geland. Vanaf daar tas ophalen en met een taxi naar Hua Lampong, het treinstation vanwaar we wederom een nachttrein zouden moeten nemen. De vertrektijd van de trein was echter 19:30 en we waren al om 16:00 geland en ready. Dus wat te doen? Danny heeft navraag gedaan of het mogelijk was een directe vlucht naar Samui te nemen. Voor 1000 baht (dik 20 euro) ben je klaar, maar sta je op stand-by. Het kan dan zijn dat je de volgende dag pas vliegt, plus we zouden naar het vliegveld aan de andere kant van de stad moeten. We hebben onze bagage maar gedropt op Hua Lampong (en ons bij de treinreis neergelegd) en een taxi naar Siam Square genomen om nog even te shoppen en te eten. Dat was wel even leuk, maar ik zag ontzettend op tegen de treinreis van 11 uur. In de trein zat ik gelukkig tegenover een Nederlands stel dat via dezelfde organisatie vorig jaar had gereist en me kon bevestigen dat het resort op Samui goed zou zijn. Fijn om te weten, maar Dany zat een treinstel verder en de bar was 10 treinstellen lopen. Toch gedaan en daar met een Nederlandse, vier Engelsen en een Thai het nog laat (half twaalf) gemaakt, waardoor het personeel een beetje pissig werd toen we terug naar onze plekken wilden. Ik voelde me niet hele ontspannen, want er hing een vreemde sfeer. Uiterindelijk el in slaap gevallen en na 5 uur werd ik wakker met wederom een jungle uitzicht. Helaas had de trein een uur vertraging en was het half acht toen we dan eindelijk aan kwamen in Surat Thani. Daar stond een bus op ons te wachten, helaas zonder airco en het duurde nog 2,5 uur voordat we bij de boot aan kwamen. Pfff..

Boottrip was wel weer leuk en duurde anderhalf uur ofzo, en daarna og een half uur ofzo met een auto. Toen het resort ons in 1 kamer probeerde te stoppen werd ik dan ook echt even pissig "We're two completely diffrent people, so we have different rooms please". Oke, dat zagen ze toen ook gelukkig en daarna ben ik meteen op mijn bed gecrasht en een uur gaan douchen. Die dag verder weinig gedaan dan op de kamer hangen en beetje rond het hotel op verkenningstocht. 's Avonds heb ik bij het hotel van het buffet gebruik gemaakt en op tijd naar bed gegaan.

Dag twee eerst uitgeslapen en ontbeten om half tien om daarna lekker de zee in te gaan en het zwemad en de jacuzzi (verscholen in een hoekje bij de spa) te ontdekken. Erg verfrissend, alleen ben ik dus wel verbrand. Beetje balen ook in Chaweng want het is al snikheet en met een verbrande huid voel je je toch niet optimaal. Wel lekker gegeten (veggie burger met curry en frietjes) en Chaweng verkend. De beroemde Reggae Pub bleek bijna verlaten en een Thais bandje voerde de oeuvres op van bekende Amerikaanse artioesten. Niet helemaal mijn ding.

Vandaag was het plan Koh Tao om 08:00 met de boot. Ik werd om kwart voor zeven alleen wakker met een nog altijd pijnlijke huid, dus heb dat even uitgesteld tot morgen. Vandaag dus nog een chilldagje en morgen Koh Tao. In Chaweng heb ik mijn vervoer voor de Full Moon party zondag op Koh Pha-Ngan geregeld, en word rond 16:15 dan opgehaald. Verder vooral alles rustig aan hier, want het was rond Songkran hier 49 graden celsius. No kidding.

Nu nog even wat te eten scoren en vanavond op tijd naar bed voor Koh Tao. Maandag voor vertrek update ik nog wel even de ervaringen van de Full Moon Party.